Logó tervezés

Logó tervezés

Az első és talán az egyik legfontosabb lépés vállalkozásának alapításánál, kibővítésénél a megfelelő, könnyen azonosítható logó elkészítése. Gondoljon csak bele, mennyi cégmárka jut eszébe egy logóról, legyen szó akár üdítőipari, dohányipari, testápolási vagy bármely más területen előforduló termékről.
Egy jó logó elengedhetetlen cégének, hiszen a honlapon át a plakátokig mindenhol megjelenik.

Rendelkezésre állunk egyszerű betűlogó és bonyolultabb rajzos embléma, céglogó tervezésében is.

A logók típusai

  • Szöveges logók
    A legegyszerűbb fajta, amely elsősorban tipográfiai megoldásokkal igyekszik egyedi hatást elérni. Megalkotásuk általában meglehetősen bonyolult, mivel úgy kell könnyen felismerhető és teljesen egyedi arculatot alkotni az adott cég számára, hogy ehhez a feladathoz csak meglehetősen kevés eszköz áll rendelkezésre.
    Szöveges logók esetén a cégek általában egész arculatukat azzal az egy vagy több egyszerű színnel határozzák meg, amely a logóban is megjelenik, mivel ez az emberi agy számára az egyik legjelentősebb befolyásoló tényező, mely segít megjegyezni a logót.
    Emellett egyedi betűtípusokat használnak a tervezők, hiszen egy jól eltalált, teljesen egyedi tipográfia segítségével azonnal asszociálhatunk az adott márkanévre is. Ezen a téren még a betűközre, a karakterek elhelyezésére szoktak kiemelten ügyelni, ami azért fontos, mert a logónak nyomtatásban és pl. óriásplakát-méretben is megfelelően kell mutatnia.
  • Ikonikus logók
    Ez a legelterjedtebb logótípus, amely általában egy leegyszerűsített, egyszerű színvilágú, jól beazonosítható szimbólumból áll. Jelentésük lehet többrétegű, szimbolikus is, de akár közvetlenül is megjeleníthetik az adott terméket.
    Annak érdekében, hogy minél megjegyezhetőbb legyen, a lehető legegyszerűbb formákkal szoktak dolgozni. Az is fontos szempont, hogy a logó kisebb felbontásban is felismerhető maradjon, ami szintén az egyszerűség mellett szól.
  • Vegyes logók
    A vegyes logók a szöveges és ikonikus típusok megoldásait egyesítik magukban. Az egyszerű, letisztult és könnyen felismerhető szimbólumok ebben az esetben a márkanévvel együtt jelennek meg.
    Gyakran alkalmazzák feltörekvő cégek, mivel segítségével sokkal gyorsabban fel tudják építeni az ismertséget, mint az egyszerű szöveges vagy ikonikus megoldásokkal.